תפריט נגישות

היינץ (צבי) קספריוס ז"ל

היינץ קספריוס
בן 37 בנפלו
בן פרנציסקה ואלכסנדר
נולד בגרמניה
בתרס"ז, 1907
שרת בצבא הבריטי
נפטר במצרים בצבא הבריטי
בכ"ה בטבת תש"ד, 21/1/1944
מקום נפילה: מצרים
מקום קבורה: מצרים
הותיר: אשה ותינוק

קורות חיים

בן פרנציסקה ואלכסנדר. נולד בתרס"ז (1907) בפורזן שבגרמניה. לאחר שסיים את לימודיו היסודיים והתיכוניים עבר ללמוד הנדסה בפוליטכניון ועם סיומו קיבל תעודת מהנדס טכסטיל (משי). הוא הצטיין בכל לימודיו, גילה עניין מיוחד בספרות ובמוסיקה, פרט על הפסנתר ונתחבב על מכריו. כשעלו הנאצים לשלטון פוטר ממקום עבודתו ואז החליט לצאת את גרמניה ולעלות לארץ-ישראל. כציוני, יצא תחילה, בקבוצת חברים, למחנה הכשרה בליטא ובו עבד כאגרונום.

ב-1935 הגיע, עם אשתו שהכירה ונשאה בתקופת ההכשרה בליטא, לארץ-ישראל באנייה "גלילה". תחילה התגוררו בני הזוג בתל-אביב ולאחר מכן בהרצליה. היינץ התחיל לעבוד שם בפרדס, וכעדות אשתו "... היה קשה מאד לעבור מפריטת פסנתר לטורייה, אבל לא היו שום תלונות. קיווינו שעוד יהיה טוב". ואכן לאחר זמן מה החל לעבוד במקצועו כמהנדס משי בבית חרושת ברמת גן.



ב-1940 לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, התגייס לחיל האוויר המלכותי שבצבא הבריטי. עד מהרה למד אנגלית ונתחבב על חבריו ביחידה. לאחר תקופת האימונים נשלח למצרים ושם שירת כחובש בבית-חולים בהליופוליס ופעמים רבות גם תרם מדמו להצלת חיי אדם. בבית החולים במצרים נדבק צבי בטיפוס שחור השתן ובכ"ה בטבת תש"ד (21.1.1944) מת ממחלה זו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הבריטי בהליופוליס. הניח אשה ותינוק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה