תפריט נגישות

טוראי יחזקאל אקרמן ז"ל

יחזקאל אקרמן
בן 19 בנפלו
בן חנה ושלום
נולד בפרו
בכ"ח בחשוון תרפ"ט, 11/11/1928
התגורר בעמיעד
שרת בפלמ"ח
יחידה: קבוץ עמיעד
נהרג בדרך לראש-פינה
בי"ב בתמוז תש"ח, 19/7/1948
מקום נפילה: ראש פינה
באזור הגליל
מקום קבורה: כפר סבא

קורות חיים

בן שלום וחנה. נולד בכ"ח במרחשון תרפ"ט (11.11.1928) בלימה, בירת פרו, בדרום-אמריקה, בה ישבו הוריו תקופת-מה. המשפחה חזרה ארצה ב-14.2.1932, והילד גדל כ"צבר" מבטן. למד בבית-הספר העממי בכפר-סבא וגם בכיתות ההמשך ט'-י'. אחר-כך למד בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב.

היה חבר ב"נוער העובד", הצטרף ל"הגנה" ויצא להכשרה עם קבוצת צעירים. משחזר הביתה למד בסמינר למורים של זרם העובדים בתל-אביב. משהתחילו חיפושי-הנשק של הבריטים ברמת-הכובש, שפיים וגבעת-חיים יצא שוב להשתתף במאבק וחזר להכשרתו, הכשרה מגויסת פלמ"ח, בגבע ובכנרת.

בספטמבר 1947 סיים את הכשרתו והצטרף כחבר בפועל לקבוצת "החושלים" בג'יב-יוסף. עבד בסיקול, חצרנות ובטרקטור. אהב מאד את עבודתו במשק. כתב הביתה: "הרגשה נפלאה היא להיות שותף למפעל התישבותי הבונה והיוצר". היתה בו נטיה לפיוט, ועוד בילדותו חיבר חיבורים בחרוזים. השאיר אחריו שירים וחיבורים רבים.

עם פרוץ הקרבות במלחמת העצמאות גוייסו חלק מהחברים ליחידות הלוחמות ואילו הוא נשלח כטרקטוריסט, עם חברים אחרים, לחפור תעלה אנטי טנקית בקיבוץ דן. לאחר משימה זו נשאר בהיאחזות כחיוני לקיום המשק, אך לא מצא מנוחה לנפשו בעוד חבריו נלחמים בחזית.

ב-19.7.1948 התנדב לצאת בראש קבוצה מחברי הגרעין לעזרת משמר הירדן המותקפת. בדרכם חזרה לג'יב יוסף התהפך הטנדר בו נסעו ויחזקאל נהרג.

למחרת היום הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-סבא.

באחד מחיבוריו של בן ה-14 נמצא כתוב: "כל אם בישראל צריכה להיות מוכנה, שבאחד הימים יביאו לה את בנה הרוג".

לזכרו מחלקת המשפחה מדי שנה מלגה לילדים מכיתות ו' בבית הספר "אוסישקין" בכפר סבא, על תרומתם לחברה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה