תפריט נגישות

סמל משה מיליקובסקי ז"ל

משה מיליקובסקי
בן 16 בנפלו
בן רחל ואשר
נולד בפולין
בל' בכסלו תרצ"ב, 10/12/1931
התגייס ב-9.1.1948
שרת בחיל הקשר והתקשוב
נפל בתרשיחא במערכה על הגליל המערבי
בי"ב בתמוז תש"ח, 19/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תרשיחא
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: נהריה

קורות חיים

בן אשר ורחל. נולד בל' בכסלו תרצ"ב (10.12.1931) בסלונים, פולין. עלה ארצה בהיותו בן 3 שנים.

מילדותו התחנך על הטבע והחקלאות במושבה כפר-סבא, בה התישבו הוריו ובה התחנך. הצטיין בלימודים וביחוד בלימודי הטבע והיה חבר מסור ומצליח בשבט הצופים המקומי, בו שימש גם כמדריך. משעברה המשפחה לרמת-גן החליט משה שלא לנתק את קשריו עם החקלאות והוא עבר ללמוד בבית הספר החקלאי במקוה ישראל. התאקלם שם במהרה והשתייך לגדנ"ע המקומי ולסניף "הנוער העובד".

היה פעיל בחיי החברה ושימש כחבר ועד הסקטור. עם החמרת המאורעות בארץ הפסיק את לימודיו במקוה ישראל, אך גם בצאתו משם ביקש לשמור על קשריו עם גרעין התישבותי צעיר של חניכי מקוה ישראל, כיום קבוצת "יזרעאל".

על אף גילו הצעיר התגייס ב-9.1.1948 ומיד נשלח להגנת הגליל המערבי המנותק. במשק אילון עברה עליו תקופת המצור וקרבות השחרור של הגליל המערבי. עם שחרור הגליל הועבר לפי בקשתו ליחידה קרבית בחטיבת "הכרמל". השתתף בקרבות אזור ג'נין כאלחוטאי וגילה כוננות ואומץ בקרב. התחבב על חבריו לנשק ובשעות-הפנאי המעטות התמסר להוראת עברית לאנשי הגח"ל.

בתקופת ההפוגה הראשונה סיים קורס אלחוטאים. על אף הפצרת הוריו סירב לעבור למחנה ילידי 1931, כפי שחייב גילו. את נימוקיו ביטא בדברים אלה: רצוני שיהיה טעם לחיי ולמותי, והרי המות המתוק ביותר הוא בעד המולדת!..." בקרבות עשרת הימים השתתף באזורי הגליל ונפל בקרב תרשיחא ביום 19.7.1948.

הובא לקבורה בנהריה.

הוריו וחבריו הוציאו לזכרו חוברת מיוחדת "עם זכרו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה