תפריט נגישות

רב"ט יהודה שוגם ז"ל

יהודה שוגם
בן 18 בנפלו
בן בלהה ומיכאל
נולד בכפר סבא
בכ"ב בתשרי תרצ"א, 14/10/1930
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח
יחידה: הגדוד הראשון - "העמק"
נפל ליד חוליקאת במבצע "יואב"
בט"ו בתשרי תש"ט, 18/10/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלטי חוליקאת - כאוכבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן מיכאל ובלהה. נולד בכ"ב בתשרי תרצ"א בכפר-סבא. היה מטובי התלמידים בבית-הספר העממי והמצטיינים בעבודת הגינה, ואצל סבו למד גם תלמוד.

המורים בגימנסיה "הרצליה" בתל-אביב שיבחוהו ביחוד בשל נימוסיו הטובים. בחר במגמה החקלאית ובהשתלמותו במקוה-ישראל. היה בין טובי התלמידים בשאיפתו להוסיף דעת ובמאמציו להוציא מתחת ידו עבודה מושלמת בתכלית. עבר לבית-הספר החקלאי "כדורי" כדי להשתלם בחקלאות.

משפרצו המהומות בדצמבר 1947 התמסר כולו להגנה על בית-הספר. כשהביע את רצונו להתגייס ניסו מוריו לשדלו להסתפק בהגנת בית-הספר כי עוד לא הגיע לגיל הגיוס. גם הוריו ניסו למנעו מכך בנימוק שהוא בן-יחיד, אך הוא השיב כי בימים קשים אלה אין אב אם, רק עם ומולדת, ודם החברים הטובים שנפלו זועק לנקמה.

אחרי השתדלויות מרובות אצל מפקדי פלמ"ח הצליחו הוא וחבריו להתקבל לשורת הלוחמים. אחרי אימונים השתתף בקרבות בצפון, בלטרון, בגזר, בלוד וברמלה. מדי פעם היה בא הביתה להרגיע את הוריו. עבר קורס מ"כ ונשלח לנגב.

נלחם בנשק כבד במבצע "עשר מכות" ושבוע לפני מלאות לו 18 שנה, ביום טו תשרי תש"ט (18.10.1948) נפל בפריצת הדרך לנגב, ליד משלט חוליקאת. נקבר בדורות. ב-4.5.1950 הועבר לנחלת-יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה