תפריט נגישות

רב"ט נמרוד שכטר ז"ל

נמרוד שכטר
בן 19 בנפלו
בן שושנה ובן-ציון
נולד בעין חרוד
בו' באלול תרפ"ח, 22/8/1928
התגורר בבית הערבה
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל
יחידה: הגדוד השישי - "ירושלים"
נהרג בבית-הערבה בתאונת אימונים
בכ"ג בשבט תש"ח, 3/2/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: בית הערבה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: בית הערבה

קורות חיים

בן שושנה ובן-ציון. נולד ב-22.8.1928 בעין-חרוד להורים חקלאים מבני העליה השניה. חונך באוירת הכפר והעבודה החקלאית ולמד בבית-הספר המחוזי בכפר מל"ל. המשיך לימודיו בבית-הספר המקצועי על שם מכס פיין ואחר-כך בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב.

היה חבר הגדנ"ע והרבה לעסוק בספורט. לאחר שסיים את חוק לימודיו בהצטיינות יצא עם חבריו בראשית חודש נובמבר 1947 להכשרה מגויסת של הפלמ"ח בבית-הערבה.

אהב יופי, פרחים, נוף, תמונה, ספר טוב, נערה יפה. אהב שמחה-מוזיקה עליזה. אהב את הוריו ואת חבריו. לא נטר טינה לאיש ולא התקוטט.

בתחילת מלחמת השחרור נשלח לקורס מ"כ בקרית ענבים. ביום הראשון לאימונים בקרית ענבים, נערך הקרב לכבוש הקסטל. התקבלה פקודה לצאת לעזרת המחלקה המותקפת והמכותרת בהר. התגבורת הראשונה היתה בת חמישה אנשים בלבד (ובתוכם נמרוד). הוא סיפר לחבר את הרגשותיו וחוויותיו בעת הקרב. "תאר לך", אמר, "אתה מתקדם, ופתאום צועק הצופה מרחוק: ערבים 70 מטר מימינכם! איזו הרגשה!" הוא נלחם באומץ, ואימוניו הרבים עד אז, היו לו לתועלת רבה.

משום זריזותו שם, נשלח אחרי גמר הקרב עם שני חברים להביא את מכשיר האלחוט שנטמן בשטח האויב וסיים את המשימה בהצלחה. השתתף בקרבות הרטוב כשיצא כוח לבקש את ל"ה ההרוגים. חמש שעות תמימות חיפשו תחת מטר בלתי פוסק של כדורים. רק ברדת הערב הצליחו "לסגת" ולחזור במכונית משוריינת לבסיסם בהרטוב.

לאחר שסיים את הכשרתו בקורס מפקדי הכיתות חזר אל חבריו בבית-הערבה. שם נספה בתאונה, בשעה שהדריך את חבריו בסביבות ים-המלח, ביום כ"ג בשבט תש"ח (3.2.1948).

נקבר בבית-הערבה ב-5.2.1948. מצבה לזכרו הוקמה בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה