תפריט נגישות

רב"ט אברהם מלט ז"ל

אברהם מלט
בן 18 בנפלו
בן שרה ויהודה
נולד בלטביה
בא' בתשרי תרצ"א, 23/9/1930
התגורר ביקנעם
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: בה"ד 8
נפל ליד ביר-עסלוג במערכה על הנגב
בי"ב בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ביר עסלוג'
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ רביבים

קורות חיים

מלט אברהם בן יהודה ושרה. נולד בראש השנה תרצ"א בליבאו, לטביה.

בהיותו בן 4 עלו הוריו לארץ והתנחלו ביקנעם. למד בבית- הספר העממי בכפר ובבית-הספר הריאלי "יבנה" בחיפה. הצטרף לקבוצת-הכשרה פלמ"חית של "התנועה המאוחדת". סיים קורס של מ"כ. מראשית מלחמת-השחרור שירת בנגב. הדריך מגויסים צעירים משכבות שונות, הצליח להתחבב עליהם ולטעת בהם את הבנת המטרה של המלחמה ואת הנכונות להקרבה, ובשעת הפעולות נסך בהם רוח בטחון ואומץ. היה אחראי לעמדה ליד ביר-עסלוג', שהשתתף בכיבושה כלוחם וכמפקד.

במכתבו למשפחתו לאחר הקרב כתב בין היתר: "ודאי ברור לכם שזה לא היה משחק ילדים, וכמה שאתאר לכם את הקרב לא תבינו הרבה. האנשים שהיו בקרבת מקום (בחדר המשטרה) עפו והתגלגלו על האדמה, הכלים נזרקו, אבנים התדרדרו והכל כוסה בערפל סמיך, ו"ברכת הגומל" יכול אני בשקט לברך... המחיר שאנו משלמים בכל הארץ, יקר אך הכרחי, אין ברירה אחרת". ב-18.7.1948 לפני התחלת ההפוגה השניה, המצרים עשו ניסיון לכבוש את ביר-עסלוג' ע"י הפצצות מהאויר והפגזות תותחים. אברהם נפל בהתקפות אלו. בו ביום הובא למנוחת-עולמים בבית- הקברות ברביבים.

במכתבו הביתה, שלושה ימים לפני נפילתו, כתב: "יודע אני, חרדים אתם לשלומי, אינכם יחידים, רבים הם ההורים בארץ החרדים לבניהם, ורבים הם גם כאלה ששכלו את בניהם".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה