תפריט נגישות

טוראי עקיבא כהן ז"ל

מפרי עטו


עכו יום שישי כ"ו אדר ב' (אפריל 1946)
שלום לכם הורים, קרובים וחברים יקרים
במכתבי הקודם חל עיכוב מה בגלל כתיבת הכתובת שלא במקומה הנכון. כעת אני מקווה שקבלתם כבר את המכתב הנ"ל. מאז בקורכם אצלי נלקחנו לבית המשפט השלום בעכו וקבלנו פקודת מעצר ל-15 ימים נוספים כלומר עוד שבוע מהיום. אני מקוה שזה לא יחזור ונובא לדין בהקדם כך שבפסח כבר נדע איך יפול דבר. בקורכם ביום שלישי שעבר הסב לי קורת רוח כי מובטחני שפגישה זו המעיטה את דאגותיכם. אם כי יש בה בפגישה זו גם ראית התיל המפריד (ומזה חששתי). בכל זאת טוב שבאתם. תודה לכם על החבילה ששלחתם. לא חסר לי דבר מלבד החופש...
אתמול מלאו חודש ימים לישיבתנו בכלא. כל יום בפני עצמו עובר במהירות, אבל החודש כולו - תקופת חיים שלמה. וחבל על ישיבה זו ללא תועלת למישהו אבל גם זה יעבור, ואל הרהור.
מה נשמע בבית? מה שלום אמא? דרישות שלום לשמואל, זהבה, נחמה, חבקוק והנכדים. כתבו לי תכופות יותר.
שלכם עקיבא.


נען, מוצ"ש י"ט אדר א'
להורי היקרים שלום רב.
כבר זמן רב שלא כתבתי לכם דבר. כי מצד אחד סמכתי על ד"ש ששרה תמסור עבורי שונית חששתי שמכתבי ילך לאיבוד בדואר המסודר שלנו. לכן אל תדאגו אם מכתבי לא יגיע וכולם לתעודתם. אצלנו המצב עד היום שקט. אחד השכנים הסביר את המצב בפשטות ואמר שהקמת בית בכפרו מצריך יותר זמן מאשר הריסתו ע"י יהודים. כאן מתכוננים לקציר הממשמש ובא ובאם ירדו הגשמים האחרונים בעיתם יהיה כאן יבול די יפה. במסגריה מוסיפים עוד בשריון, אבל הקצב נחלש במקצת ומתחילים כנראה בעבודות אחרות. ד"ש משרה והילדים, שאול הלה בשבוע שעבר ביום שישי הלך כבר לביה"ס. משה ילד חמוד יודע לשיר יפה שירי ילדים.
מה שלומכם? איך מצב הרוח בירושלים? אני מתאר לי את זעם העם נגד עמלק בדורנו, הלואי יהיה סופו כהמן בשעתו ובקרוב. העקר עלינו להיות חזקים ויודעים לספוג מכה ולהמשיך במלחמה בראש מורם. כי על חללי מלחמה אין סופדים והן זוהי מלחמה על הכל ולמען הכל ומכאן כח עמידתנו בשער כפי שהתגלה בניסיונותינו הראשונים כי מלחמה זו כנראה היא רק בראשינו ולכן עלינו לדעת לשמור על עצבינו ולא להרוס אותם. ד"ש לחבקוק ומשפחתו ולכל החברים.
פורים שמח ומפלה לכל ה"המנים" של ימינו.
בנכם עקיבא


יום ה', כ"ח באייר
שלום לך שרה.
אני מנצל אפשרות כתיבה זו כי הסיכויים שמכתב זה ירד עוד היום. בקצור אני נמצא בדרכים ובשבילים, זה שבוע וחצי שלא בקרתי בבית, אקווה לחטוף ביקור בימים הקרובים ביותר. עד השבוע עבדו כאן קשה, כעת הסיכויים למנוחה הם בתכנית אבל עלולים לבוא שינויים בכל רגע. את מכתבי מלפני כשבועיים אקוה שקבלת בזמנו. תעני מיד בדרך שאני כותב אליך. אבקשך לארוז את חפצי ולרכזם. באם הענינים בחזית ירושלים יסודרו אקוה להתראות אתכם למטה. כתבי על הנשמע אצלכם ומה עם שמואל בתל אביב. מה שלום הילדים? אסיים בזה כדי שלא יתאחר המכתב.
אחיך עקיבא.

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה