תפריט נגישות

אריה יהודה לייב דובקובסקי ז"ל

אריה דובקובסקי
בן 29 בנפלו
בן שרה-לאה ואברהם דוד
נולד בפולין
בכ"ג באלול תרע"ד, 6/9/1914
שרת בצבא הבריטי
נהרג בדרך לירושלים בצבא הבריטי
בי"א בניסן תש"ד, 4/4/1944
מקום נפילה: מצרים
מקום קבורה: ירושלים - הר הזיתים

קורות חיים

בן שרה -לאה ואברהם-דוד. נולד ביום כ"ג באלול תרע"ד (6.9.1914) בלידא שבפולין. הוא סיים את לימודיו בבית-הספר "תרבות" שבעיר. אף כי היה בן למשפחת סוחרים אמידה ומכובדת, נמשך אריה דווקא אחך הרעיונות של תנועת "השומר הצעיר", והיה מחניכיה עוד בפולין.

בשנת 1939 החליט להגשים את חלומו הציוני, ועלה לארץ ישראל. שנתיים למד באוניברסיטה העברית בירושלים, ואחר-כך עבר לטכניון בחיפה, שם הוסמך כמהנדס בניין. במשך שנות לימודיו לא הזניח את פעילותו החברתית בתנועת הנוער החלוצית, ואף הצטרף לשורות ה"הגנה" ולנוטרות. הוא נטל חלק בפעולות בטחון רבות, שתוכננו על-ידי הנהגת הישוב היהודי בארץ. אריה היה איש חברותי ומלא חיים, אוהב אדם ומוכן תמיד להושיט עזרה לזולת. כל מכריו אהבו אותו, וראו בו חבר טוב ואדם תרבותי ומשכיל.

במלחמת העולם השניה התגייס לצבא הבריטי, הוצב לחיל ההנדסה, ונשלח לשרת במצרים. נוסף לתפקידים, שמילא במסגרת הצבאית, התנדב אריה לארגן את הפעילות התרבותית ביחידה. מאחר שאהב והבין מוסיקה, דאג להשיג גרמופון ותקליטים, והיה משמיע קונצרטים ומסבירם לחבריו. בחופשותיו מיהר לנסוע לירושלים, שם צפתה לו ארוסתו, וכך גם מצא את מותו. ביום י"א בניסן תש"ו (4.4.1944) נהרג אריה בתאונת דרכים והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר הזיתים. הניח אחריו שני אחים ששרדו מאימי השואה באירופה.

שמו הונצח בספר "יזכור" של "מכון זיבוטינסקי", ב"ספר העיתונאים תש"ו וב"ספר ההתנדבות".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה