* מידע נוסף
תפריט נגישות

רב"ט נמרוד שכטר ז"ל

רשימות לזכרו

נמרוד עלם חמודות

מכתב תנחומים
אלבום תמונות

ריסים ארוכים ואציליים, שיניים מבהיקות, ואיזו אמרה שנונה ופקחית - נמרוד ממבט ראשון. וכאשר היית מביט ומוסיף תוהה ומחייך (כי אחרת לא יכולת לעשות למראהו), היו נגלות שתי עיני תכלת עמוקות, טהורות צבע ומלבבות.
עלם תמיר, חטוב גוף, בעל פנים מאירות, סמל לחינניות תוססת, מרץ שופע, עליצות חיים ופקחות.
רעי הצעיר היה. לא קבועות ואפילו נדירות היו פגישותינו. זכורתני, שתמיד יצאתי בהרגשה, כי אני הבוגרת נוצחתי. שיקוליו ההגיוניים, ידיעותיו והתפתחותו עשוהו לבוגר, לבן סמך ומשכנע. דרך דיבורו הלגלגני קמעא - כה חביב ובריא היה, חסר כל מרירות ומחשבה רעה על הזולת. בהיתול ודרך אגב היה מיישר הדורים בין החבריא, ומעולם לא איכזבה פקחותו וחביבותו.
כמה אופיינית לדמותו חיבתו לנגינה ומנגינה. המפוחית כאילו היתה תו רושם בקלסתר פניו.
גם חיבתו לילדים היתה תכונה יסודית באופיו של העלם טוב הלב ובהיר המבט. זכורתני באיזו מסירות היה מקיים הבטחותיו לילדי הכפר - "טייארות", מקלות, מקלעים.
ברוך כשרונות, אף כי לא חש בהם.
אהוב על מכריו ומלווה במיטב האיחולים פילס לו דרכו. בסיימו את למודי ביה"ס התיכון, הופיע חגיגי, קורן ואולי גם נוגה. רוח הזמן נשאה את הנוער לקראת מקצוע, דיפלומה, קרירה. השירות הלאומי היה אז רק כדי "לצאת ידי חובה". כוכבו של פלמ"ח דעך, והנוער הלומד ראה בו ביטול זמן. ניסיתי לערוך לפני נמרוד את חשבונו שלו, שמא גם הוא המוכשר יוסיף לעסוק בלימודיו?
עד היום אני נכלמת לזכר תשובתו הפסקנית והמעמיקה.
לא מתוך התלהבות קלילה בחר. הוכיחני: איך אני, מאלה שעברו כור היתוך זה, פלמ"ח, מייעצת עצה אחרת? אז נוכחתי לדעת, כי נמרוד כבר נעשה אדם צעיר, בעל מצפון והכרה.
ליויתיו בתקוות רבות. ברור היה לי כי עוד אפגשהו בשלבי עליות, וביקשתי שעיניו תוספנה להיות מאירות וכחולות, שלא תיעכרנה עם הזמן ומראותיו, שתוכלנה גם להבא להישיר מבט בכל פגישה.
בקרב הימים הגיעוני שמועות חטופות; הנהו בבית הערבה, מפקד, השתתף בגבורה בקרבות הקסטל, פה ושם... ובמהרה הולמת השמועה; גם עלם חמודות זה איננו. גם הוא נהפך מנמרוד של הוריו, חבריו ומכריו - למשהו קדוש, לערך חינוכי בהיסטוריה...
פעמים הלב הפותה מעלהו ומוליכו ברחובה האחד של ירקונה, כשחולצתו בחוץ ומפוחית בין הכיס לפה, ורוצה אני להשיגו ולשאלו...
או: הנה עברת ליד ביתו ונדמה לך שהוא שם בגינה עומד, משקה את הפרחים ומחייך...
רינה, ירקונה

מתוך "בזכותם" לבני כפר מל"ל והאזור

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה