* מידע נוסף
תפריט נגישות

רב"ט אברהם מלט ז"ל

מפרי עטו

חלוצה 12.6.48

אלבום תמונות

להורי היקרים, לאחי ולאחותי, רב שלום!

זה כשבועיים שלא כתבתי לכם מכתב ובוודאי דואגים אתם קשות - ובצדק. תבינו שלא יכולתי לכתוב לכם כל הזמן היות ולא ידעתי את מקומי הקבוע וטולטלתי ממקום למקום. את רוחמה עזבתי לפני שבועיים, שבוע הייתי ב"גבולות" ומשם נסעתי לשלשה ימים לבקר את ההכשרה ברביבים, וכאן השאירו אותי בתור ממלא תפקיד (יודעים אתם איזה!).

כל ה"הכשרה" העתיקה את ביתה מרביבים לחלוצה וכעת (זה שלשה ימים) ביתנו הוא פה.

שלשום בלילה תקפו יחידותינו את ביר-עסלוג' הערבית עם המשטרה וה"קמפ". לאחר קרב עז היא נכבשה. השתתפתי בקרב בין הפורצים יחד עם האנשים שלי. אני בריא ושלם ואין מה לדאוג!

מבני ה"הכשרה" נפל חבר אחד, השלישי במשך החודש. על האחד כתבתי לכם כבר, השני נפל באשדוד והשלישי כעת! נפלו כאן עוד מספר קרבנות יקרים, חברי משק חלוצה ורביבים וחברי פלמ"ח. קשה לשכוח את כל החברים היקרים שרק לפני יומיים גרו, שרו ושמחו אתנו ביחד. רבים ביניהם בנים יחידים ואיננו יודעים עדיין כיצד להודיע על כך להוריהם. בעוד רבע שעה אנו נוסעים כולנו לרביבים להלוויה הכללית של החללים.

האנשים מתהלכים אבלים וקשה הדבור על כולנו. יש לנו עוד שני חברים פצועים (מה"הכשרה") ועוד ארבעה מגוייסים. כולם הועברו לתל אביב.

הפעולה בוצעה והסתיימה לפני שעת האפס 10. כיבוש הכפר חוסם לאויב דרך מעבר ועורק תחבורה חשוב ונוח בין באר שבע ומצרים.

אבקשכם לגזור מתוך "דבר" את מודעת האבל על חבר הכשרתנו שתידפס חתומה בשם "הכשרת התנועה המאוחדת ברביבים".

פרטים על הפעולה אין באפשרותי לכתוב לכם. מה שחשוב לכם הוא שאני בריא ושלם. כיצד - לא ברור גם לי, אך זו עובדה. יכול אני בשקט לברך על כך ברכת הגומל. כעת אנו מצפים כולנו לחדשות בקשר להפסקת האש. המלחמה כבר נמאסה עלינו. אך לא אנו בחרנו בה. המחיר שאנו משלמים בכל הארץ יקר הוא אך הכרחי, אין ברירה אחרת!

היום בצהריים נודע לנו על פתיחת דרך חדשה לירושלים ועל הובלת אספקה לשם. הידיעה שמחה אותנו לא מעט, אך כרגע דוחה האבל הכללי כל שמחה אחרת.

אין לי מה להוסיף יותר, אני ממהר לסיים את המכתב. החבר שצריך לקבלו עומד על ידי ומחכה, ולכן גם הכתב לא ברור!

אני חוזר שוב: אל דאגה!!!

שלכם בחיבה



מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה