תפריט נגישות

טוראי אברהם הרטשטיין ז"ל

אברהם הרטשטיין
בן 20 בנפלו
בן חנה ונתן
נולד ברוסיה
בכ"ד בשבט תרפ"ח, 15/2/1928
התגורר בבארות יצחק
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בהגנת בארות-יצחק
בח' בתמוז תש"ח, 15/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ בארות יצחק
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 6, שורה: 02, קבר: 02.

קורות חיים

בן נתן וחנה. נולד ב-15.2.1928 בעיר מונקאץ', ברוסיה הקרפטית, ונתחנך בסביבה של יהודים שורשיים ואנשי עבודה. את גורל היהודי הנרדף בגלות הכיר בעודו נער, כשהחבל הוחזר להונגרים והללו הבליטו את בעלותם וריבונותם בדיכוי היהודים. אחר-כך נלקח עם יתר היהודים למחנות הריכוז וההשמדה. משניצל וחזר משם, מצא את מקום הולדתו ריק מיהודים. ואז קמה בו ובאחיו ההכרה שאין להם עוד מקום שם ואין להם לא תקווה ולא רצון להמשיך בחיים ההם. חזקה היתה המשיכה לארץ ישראל המבטיחה חיים חדשים ללא פחד וסכנה. הצטרף להכשרה של תנועת "תורה ועבודה" בנובי-זאמקי שבסלובקיה, ומשם דרך נתיב השרידים העפיל ארצה והגיע ביולי 1946 באנית המעפילים "החייל העברי". ממחנה עתלית יצא לקבוצת "שלוחות" של "הפועל המזרחי".

יסד עם חבריו את קבוצת "במישור" והצטרף עמה להתיישבות בקבוצת בארות-יצחק שבנגב. בנגב רצה לבנות את חייו. שם נטה שכם לעבודה ולהגנה והצטיין בצלילות דעת ובעצבים חזקים אף במצבים קשים, בימי המלחמה בכנופיות בחורף תש"ח ואחר-כך באביב נגד הפולש המצרי.

עמד במערכה ביחד עם אחיו משה. נפגע בקרב ירי עם צלפים ונפל ביום ח' בתמוז תש"ח (15.7.1948). נקבר בבארות-יצחק. ביום כ' במרחשון תשי"א (31.10.1950) הועבר למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה