תפריט נגישות

טוראי חיים זיידרמן ז"ל

חיים זיידרמן
בן 18 בנפלו
בן פייגה ובונם
נולד בבלגיה
בכ"ח באב תרפ"ט, 3/9/1929
התגורר בבארות יצחק
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בהגנת בארות-יצחק
בח' בתמוז תש"ח, 15/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ בארות יצחק
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן בונם ופייגה. נולד ב-3 בספטמבר 1929 בבריסל, בלגיה. שם עברו עליו ימי נעוריו. גמר 6 כיתות בית-ספר עממי ושתי מחלקות בבית-ספר תיכון. עם כיבוש בלגיה על-ידי הנאצים נכנס למנזר בו חי עד השחרור. עם בוא חיילי הבריגדה חזר ליהדותו.

מעתה היה במוסד-ילדים והצטרף להכשרת ברית החלוצים הדתיים - "מרקין" - בה עבד עד עלותו לארץ ב-31 ביולי 1946 באניה "החייל העברי". שבועות מספר לאחר-מכן הצטרף לחברת "עליית-הנוער" בבארות-יצחק שבנגב.

כשהגיע להכשרה היה חיים עמוס זכרונות וחיי המנזר נתנו את אותותיהם. הוא היה זר לחבריו ורחוק מכלל מסורת יהודית. אבל הדם היהודי שזרם בעורקיו קרא לו לחזור והוא חזר.

במשך שתי שנות שהותו שם, מילא את מכסת העבודה והלימוד בצירוף אימונים במסגרת הפלמ"ח. אף כי עבר שנות סבל קשות ואחר-כך חיי-קיבוץ אפורים יומיומיים, נשאר נער בכל מהותו, מבודד והוזה ומרחף בעולם היופי והאמנות. מצא את מקומו בגננות-נוי והתמסר בשקידה רבה למקצוע זה. שאף ללמוד ב"בצלאל" ולעסוק באמנות.

בראשית המלחמה, נשלח על-ידי המשק לגיוס במשטרת עימארה, בה שהה עד שנפצע בעלותו על שדה-מוקשים. משהבריא חזר למשק. נהרג ב-15 ביולי 1948, בשעת התקפה מצרית, כשפצצה הרסה את עמדתו. היה קבור בבארות-יצחק.

ב-31.10.1950 הועבר לנחלת-יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה