תפריט נגישות

סרן מאיר מאיר (זוהר) ז"ל

מאיר מאיר
בן 19 בנפלו
בן דבורה ומנחם
נולד בגרמניה - פרנקפורט
בי"ד בניסן תרפ"ט, 24/4/1929
התגורר בהרצליה
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל
יחידה: הגדוד החמישי - "שער הגיא"
נפל בשער-הגיא בליווי שיירה לירושלים
בי"א בניסן תש"ח, 20/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שער הגיא
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - סנהדריה
שורה: ב, קבר: 52.

קורות חיים

בן מנחם ודבורה. נולד ב-24 באפריל 1929 בפרנקפורט ע"נ מיין, גרמניה. בפברואר 1936 עלה ארצה עם הוריו, שהתישבו בהרצליה. תחילה למד בבית-ספר חרדי, ואחר-כך עבר לבית-הספר העממי בהרצליה. משסיים את בית-הספר העממי עבר ללמוד בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב.

התעתד להיות מורה. עזר להוריו, הטרודים בעסקי פרנסה, בעשותו את כל המלאכות בבית, ועם זה רציני בשעת לימודיו ועליז במשחקו. לאחר שנתיים בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב יצא להכשרה של "הנוער העובד" בנען ובתל-יוסף. בתנועת "הנוער העובד" היתה השפעתו מרובה בתיקונים שהכניס - תיקונים שנתקיימו עד היום. צנום ועיניו כחולות - דיוקן הנחרת בזכרון.

היה בעל נשמה ומסור להוריו. אהב את לימודיו, אך אהבת המולדת והשירות לעם היו אצלו קודמים לתלמודו. ישר-דרך ויודע את אשר לפניו.

בהיותו בתל-יוסף התגייס לפלמ"ח ושירת בגדוד החמישי. עם פרוץ מהומות תש"ח נקרא לנגב ושירת כקצין-חבלנים (היה בדרגת סרן בגדוד הראשון, פלמ"ח). היה הקצין הצעיר ביותר הפלמ"ח. לבו נקפו על שלא סיים את לימודיו, אך ידע את החובה לקיים את צו השעה, וכה אמר לחברתו: "...את יכולה ללמוד ולחשב את יומך כטוב בעינייך, ובינתיים יכולים אנו לאבד אי-שם את הנכס היקר שלנו - המולדת --".

נפל ליד שער-הגיא בלוותו שיירה לירושלים, ביום י"א בניסן תש"ח 20.4.1948. נקבר בסנהדריה בירושלים ב-22.4.1948.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה