תפריט נגישות

רב"ט יחזקאל חזי גולדשטיין ז"ל

יחזקאל גולדשטיין
בן 20 בנפלו
בן לאה ויעקב
נולד בתל אביב
בי"ד באב תרפ"ח, 31/7/1928
התגורר בתל אביב
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: חט' 401, גד' 9
נפל ליד משמר-הנגב במערכה על הנגב
בי"ב בתמוז תש"ח, 19/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ משמר הנגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

גולדשטיין יחזקאל ("חזי") בן יעקב ולאה. נולד ב-31.7.1928 בתל-אביב. היה בן יחיד שנולד אחרי 3 בנות. מאורע הולדת הבן מילא את לב הוריו גאוה ושמחה ומילדותו הוקף באהבה רבה. גדל והיה נער חסון-גוו ויפה-תואר בעל נפש בריאה וגוף בריא. קיבל הכל בפשטות. היה חובב ספורט ואהב ביחוד לשוט בים. אף התקין לו דוגית במו ידיו. היה חבר הנבחרת הארצית להוקי. עם גמר בית-הספר העממי "נס-ציונה" לא התחבט הרבה בהמשך דרכו ובחר ללמוד מכונאות בבית-ספר מקצועי.

נתקבל מיד לבית-הספר על שם מכס פיין בתל-אביב וסיים לימודיו בהצלחה. אך בהיכנסו לעבודה במוסך שוב לא היו החיים כה פשוטים בעיניו. ראה סביבו ניצול והעדר יכולת התפתחות והחליט לעזוב עבודה זו ולבקש דרכים בהן לא תשיגהו יד הניצול.

מגיל צעיר היה חבר ה"הגנה". עבר קורס מדריכי חג"ם וקורס מ"כ גדנ"ע. עתה התמסר לפעילות הגנתית והדריך זמן רב. מסיבות משפחתיות הפסיק את פעילותו לזמן קצר, ובסוף שנת 1947 חזר, עבר קורס מ"כ ומלא תפקיד של מפקד מחלקה בגדנ"ע. תמיד היה טרוד בעניני ה"הגנה" ובבית הופיע רק לביקורים חטופים.

עם הינתן צו הגיוס התגייס למלחמת-השחרור. כעבור חודש צורף לפלוגת-פשיטה ממונעת של הפלמ"ח ונשלח לנגב, שם שירת עד יום מותו, תחילה כמ"כ ואחר-כך כמ"מ. היה חייל טוב ומפקד אמיץ, ולא נרתע ממצבים קשים ביותר ומילא בשלמות את כל המוטל עליו. השתתף במארבים רבים לשיירות מצריות, בפשיטות לכפרים ערביים, לעתים קרובות מעבר לקוי האויב, בכיבושים שונים וכו'. הוא העלים מביתו את פעילותו הרבה, מחשש שמא אמא תדאג לו ביותר, אך ביומן שהיה כותב השאיר תיאור חי ועניני מן הקרבות והפגישות עם האויב ומימי סבל המלחמה בכלל. היה חייל טוב ומפקד אמיץ.

ב-19.7.1948 יצא עם מחלקתו לסיור ועלה על מארב של משוריני האויב בסביבת משמר-הנגב, ליד כביש עזה-באר-שבע. תחת מטר כדורים הציב את המקלע ואף כי ידע את חומרת המצב פעל בזריזות ובקור-רוח והתנהגותו היתה למופת לאחרים. בקרב זה נפל מפגיעת כדור במצחו. למחרת נאסף על-ידי חבריו ונקבר במשמר-הנגב.

בכ"ג במרחשון תש"י (15.11.1949) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנחלת-יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה