תפריט נגישות

רב"ט אורי הנוקד ז"ל

אורי הנוקד
בן 33 בנפלו
בן אמה ואביגדור
נולד בגרמניה
בי"ד באב תרע"ה, 25/7/1915
התגורר ברמת הכובש
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש)
נפל בהגנת רמת הכובש
בי"א בניסן תש"ח, 20/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: רמת הכובש
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: רמת הכובש

קורות חיים

בן אביגדור ואמה. נולד ב-25.7.1915 בפרנקטל, גרמניה, למשפחה מתבוללת.

סיים בית-ספר תיכוני. היה חבר בתנועת הנוער הציוני "תכלת-לבן". בשנת 1934 עלה לארץ. מיד הצטרף כחבר לקיבוץ רמת-הכובש והתערה בו במהרה. התמסר לעבודת המשק וכאיש "הגנה" התנדב לכל שירות בעניני הבטחון. בפרוץ מלחמת-העולם השניה התגייס לצבא הבריטי וארבע שנים היה בשבי הגרמני ונתון שם בסכנות מרובות, כי לא ויתר על כבודו כיהודי והגן עליו ועל כבוד חבריו בפני שומרי-השבויים הגרמנים. סבל הרבה ועם היותו זקוק לעידוד ידע לעודד את חבריו. בימי הפצצות-האויר של צבאות-הברית על הגרמנים הנסוגים ובהליכה המפרכת שהשבויים אנוסים היו ללכת הועמדה לא פעם רוחו האיתנה במבחן והוא ידע לשמור עליה ולעודד את חבריו לסבל.

ב-1945, בחזרו מהשבי, עבד בכרמים והתמסר ביחוד לטיפול בנוער והדרכתו. נשלח מטעם הקיבוץ לסמינר מדריכי-הנוער של לשכת "עליית הנוער". רבה היתה השפעתו על בני-הנוער אשר ראוהו כסמל, אותו ואת חייו שהיו מסורים למולדת ולעיצוב חברה בריאה ועובדת.

ב- 20.4.1948 התנדב לצאת בראש כיתתו, כמפקד פל"ם, לעזרת השומרים שהותקפו בשטח המזרחי של רמת-הכובש ובאחת העמדות הקדמיות ירה צרור אחר צרור באויב. עוד קרא לחבריו: "עוד מעט וגמרנו אתם, הבה נתקדם ונספיק עוד לשוב לחדר-האוכל לארוחת-בוקר". ואמנם לחימתו הנמרצת סייעה לא מעט להדוף את האויב ולהביאו לידי מנוסה, אך משהתרומם לראות במנוסתם נפגע בצרור כדורים ונפל.

בו ביום הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות ברמת-הכובש.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה